flpa.blogg.se

dream a little dream of me - the mamas and the papas

Kategori: Allmänt

då var det lördag igen.
pappa lider av ryggskott
(säger man lider?)
vilket betyder att jag:
skottar, lyfter kassar,
lagar mat och är ovanligt
snäll så att säga.
det kanske är bra att
jag lär mig sådant också.
just nu sitter han framför
tv:n och kollar på golf, då
är det ganska lugnt för min
del. nu har jag tid för att
plugga inför det roliga matte-
provet jag har på torsdag. jag
längtar redan. dock så har jag
bestämt mig för att det ska gå
riktigt bra denna gång. så
det är bara att komma igång
och sluta klaga. matte är kul
filippa.

någonting som jag kan se
framemot är sälen på
sportlovet med ett antal
kusiner och förbröder, en pappa
och en farmor. det ska bli riktigt
kul att få ställa sig på ett par skidor.
det var ett tag sedan nu, och jag ska
undvika det sista åket. ni vet vad man
säger.

nu räcker det, ha en trevlig lördag!

puss lippan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: