flpa.blogg.se

changing of the seasons - ane brun

Kategori: Allmänt

god förmiddag,

klockan är inte ens tolv och jag har lyckats skrivit klart min spansktext. jag är överlycklig. fast jag kommer behöva redigera den lite och kanske lägga till lite mer för att göra läraren stolt, men jag är hur glad som helst över att själva stommen är klar. nu kan jag koncentrera mig på att lära mig texten utantill och sedan börja plugga till mvg provet i religion. hur kul som helst! woho! 

till någonting annat som kanske är lite roligare att läsa. i torsdags fick jag och min syster fia för oss att vi skulle vara lite duktiga och röra på oss. så vi gick ut och gick. det var svinkallt och vi fick vända vid gastuberg men det blev i alla fall en liten promenad. på vägen tillbaka kände vi hur kylan trängde in innanför våra kläder och det började göra riktigt ont på låren. vi hade förstås inte tillräckligt med kläder på oss, som vanligt. vi mer eller mindre sprand hem till ringvägen och när vi kom innanför dörren slängde vi av oss kläderna och la oss på det varma hallgolvet. efter en liten stung tog jag av mig mian byxor och fick se stora vita märken på mina ben. det såg ut som 2 decimeters myggbett som kändes tusen knivhugg. skiträdd! jag ställde mig i duschen och när jag kom ut hade de vita bölderna bildat svarta gropar i mina lår. ingen vacker syn kan jag säga. allting försvann efter någon timme. och jag kan säga att det var en väldig lättnad. jag vet inte om jag förfrös mig men jag vet att jag aldrig kommer att gå ut med för lite kläder. jag undrar varför det är såhär kallt. har det någonting med klimatförändringar att göra, eller är det bara av en slump som den sibiriska kylan har trängt sig ner till oss? det vore kul att veta. för kanske två år sedan var det snack om att vi aldrig mer skulle få se en vit vinter. men det verkar ju som att det går åt andra hållet. det är svårt att tänka sig att det om kanske fyra månader kommer att vara 25 grader varmt och strålande sol. jag hoppas på att sommaren kommer till oss, varm och skön. jag behöver den i alla fall efter denna vinter.

idag har jag fått tillbaka min motivation. tror jag. eller så tvingar jag bara mig själv att göra sådana saker som jag måste. så kan det också göra. jag kanske följer med pappa och farmor till tisnaren, och fryser lite till. haha. det kan nog vara skönt att komma ut lite såhär innan skolstarten. nej, nu får det vara nog. ha en bra dag!

puss lippan


kommer sommaren till oss i år?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: