flpa.blogg.se

rosyln - bon iver & st. vincent

Kategori: Allmänt

godmorgon,

jag är en aning besviken på mig själv. igår innan jag gick och la mig bestämde jag mig för att vakna tidigt. eller åtminstonde gå upp skapligt tidigt, så att man inte behöver känna att hela dagen är borta. jag vaknade för en liten stund sedan och det fanns inte med i mina planer. hela dagen är förstås inte borta, men jag känner mig seg och omotiverad till allt jag tänkte göra idag. jag hade planerat in lite plugg, jag vet hur tråkigt det låter, men jag har faktiskt accepterat faktan att jag börjar på måndag, och nu känns det inte så jobbigt. men som sagt, den lilla tiden jag tänkte lägga ner på plugg idag kanske inte blir av pga brist på motivering. det skulle vara så skönt att ha en knapp som man kunde trycka på för att få lite motivation. men det är bara önsketänkande. jag tror att motivation är det man behöver för att lyckas. nog om motivation.

jag hatar att min pappa är så himla hurtig på morgnarna, han var uppe halvsju och gjorde frukost och för en kvart sedan kom han hem och sa att han ska åka till stockholm om en timme. "shoppa på rean med fricken". morr. jag vill också shoppa på rean. fast då behövs förstås lite klirr i kassan och det är dåligt med det just nu. det kanske är bättre om jag sparar pengarna till våren. det är alltid då man är pank pga alla reor. så sitter man där med gamla höstkläder som man inte behöver. jag är så fiffig. men även här behövs nog lite motivation. motivation till att spara pengar. motivation till att bli lite mer som min pappa. hurtig och framåt. och morgonigg förstås. det får jag ju inte glömma. nej, om jag skulle ta och hitta på någonting. motivationen kanske kommer tillbaka till kvällen. man kan ju alltid hoppas.

puss lippan

Kommentarer

  • majsanbajsan säger:

    du är så fin lippis! visste du det? :D



    pussis!

    2010-01-09 | 11:46:11
    Bloggadress: http://mfaps.blogg.se/

Kommentera inlägget här: