flpa.blogg.se

sometimes you can't make it on your own - U2

Kategori: Allmänt

hi,

jag vill egentligen inte skriva om min dag, för den var allt annat än positiv. bussen var försenad och jag fick stå och frysa. när jag kom till stationen visade det sig att nästan alla tåg var ersatta av buss eller väldigt mycket försenade. vår spanskredovisning började klockan tio och vi hade fått stränga anvisningar av läraren att om man inte kom så var det väääääldigt svårt att få en ny tid. vad ska man göra när tågen är försenade? vi kom till skolan halv elva, alltså en halvtimme försent. som tur var var vår spansklärare glad, för en gång skull och hon tyckte att hon kunde klämma in oss i hennes schema. när det var klart var jag överlycklig och då var det dags att bege sig hemmåt. att ta halvett tåget är himlen! tänkte jag ja. två timmar senare satt jag på bussen hem till katna. höll på att förfrysa fötterna av all väntan i kylan och när jag kommer luktar det fisk i hela huset. pappa har tydligen kommit på idén att han och jag ska äta lutfisk ikväll. någon som vet hur äckligt lutfisk luktar och smakar? inte nog med det. nu måste jag sätta mig och plugga inför mvg provet i religion. vilken dag!

imorrn blir det elvatåget. det är himlen! om det är försenat vet jag inte vad jag gör. att spotta på SJ hjälper nog inte. det är nog förresten inte deras fel. spotta på kylan är nog möjligt att jag gör. men, jag ska vara positiv. jag lever och imorrn kommer all ilska förhoppningsvis vara borta.

puss lippan

 
glad, glad, glad, glad, glad, glad, glad, glad, glad, glad, glad, glad, glad

Kommentarer


Kommentera inlägget här: