flpa.blogg.se

"if you snooze, you'll loose"

Kategori: Allmänt

"If you snooze, you'll loose", har väl på något sätt blivit mitt motto under de senaste månaderna. Jag har inte lagt så mycket tid vid datorn, som ni kanske märker, men till min stora häpnad har jag lyckats hålla kvar 30-35 läsare varje dag. Imponerande för att vara jag, och den "snåla" bloggare jag faktiskt är. För att komma tillbaka till spåret så har jag försökt tagit vara på tiden och tillbringat den på bästa sätt. Har hängt en hel del med Linnéa inklusive Simon och Ludde. Vi har haft en del spontana men trevliga middagar med dryck och tilltugg, och det är just dessa kvällar som jag har uppskattat mest.
Jag har på senaste tiden lärt mig att tiden ska tillbringas med människor som man verkligen trivs med, livet är rätt kort om man tänker efter, så varför slösa bort den på personer som man bara stör sig på? Mina resonemang har nästan alltid varit desamma, jag har hellre några få riktigt bra vänner och bra bekanta än många ytliga "bästa" vänner som man i slutänden inte kan lita på. Att ta vara på tiden har på något sätt blivit väldigt viktigt för mig, det går väl sådär men så länge jag känner mig nöjd med min omgivning och det jag gör så är jag lycklig.
Har även börjat känna begäret efter studenten, men det är väl lätthänt nu när alla tvåor börjar kicka igång? Den här terminen känns dock väldigt kort, vi har många lediga dagar och roliga kurser som inte känns så jätte krävande. Det är så skönt när man kan se positivt på skolan som så många gånger har gett en ångest och stress som har lett till sömnlösa nätter och magkatarr.
En annan väldigt påverkande faktor just nu är vädret, som kanske inte är så väldigt tilltalande. Just nu öser regnet utanför mitt fönster och på gatan ligger isen och halar till sig. För att inte deppa ihop totalt för att utsidan av väggarna ser ut som ett svartvit foto myser jag till det med doftljus från måleriboden och en varm filt. 

Det jag ville säga med detta inlägg är att jag på senaste tiden försöker göra roliga saker för att lysa upp vardagen. Sköna promenader, svettiga träningspass på friskis, kvalitétstid med vänner och familj samt spontanitet och snabba initiativ som ger en lite energiboost i vardagen. Från och med nu tänker jag inte missa en rolig stund och den här våren känns faktiskt ganska ljus, 18-årsdagen närmar sig med stormsteg. Det är bara en av många saker som jag ser framemot! Nu ska jag lägga ner lite tid på skolan tänkte jag, sen tillbringa kvällen med mamma, fia och en kopp te. 

här kommer lite bilder från senaste tiden, bilder som får mig på bra humör och påminner mig om roliga saker:








/Filippa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: