flpa.blogg.se

REMEMBER ME ONCE MORE

Kategori: Allmänt

Och så var det måndag igen, efter något som har känts som en ganska lång helg faktiskt. Tiden gick riktigt sakta idag i skolan, men så brukar det vara på måndagar antar jag. På eftermiddagen tog jag och pappa en mysig fika på sulle för att sedan åka hem och göra absolut ingenting. När jag suttit och gjort absolut ingenting fick jag ett riktigt ångestryck och drog ut och sprang. Det kändes som jag sprang en mil men det var nog 3-4 km, högst, jag kände mig iallafall riktigt pigg efteråt. Efter en lång dusch blev jag rastlös och fick för mig att städa mitt rum, så nu sitter jag här, med ett nystädat rum som luktar rent och jag känner mig faktiskt piggare än någonsin.
Skolan är rätt jobbig just nu, det hänger uppgifter som väger tungt framför mig och jag känner att pressen ökar en aning. Jag hatar den känslan när man aldrig kan slappna av utan man vet vad man har framför sig. Någonting som lugnar ner mig är att våren är på gång på riktigt nu, även om det fortfarande är en aning kallt ute.

Det är bara att ta tag i sig själv antar jag och göra roliga saker emellanåt som ger ny energi. Snart ska jag sätta mig och skriva ett PM till muntliga delen i svenska nationella. Jag har en idé som känns bra men har inte riktigt kommit på den där slutklämmen än riktigt, jag antar att det kommer om jag börjar skriva. That's it för ikväll tror
jag. Ha en trevlig måndagkväll! pussssss

weheartit.com




Kommentarer


Kommentera inlägget här: