flpa.blogg.se

motivation, ambition & fokus

Kategori: Allmänt

Sitter i köket och pluggar. Försöker koncentrera mig men det går sådär, så jag hamnade här igen. Det är intressant hur fokus bara kan försvinna sådär. Ena stunden förstår man precis vartenda ord som står och man tycker att det är riktigt roligt, andra stunden är allt det där som hade med motivation, ambition och fokus helt borta. Det har varit ganska svårt att komma in i det här med läsning och föreläsningar efter ca 1.5 år, då min hjärna har varit totalt avaktiverad. Jag har knappt läst tidningen hemma? Kan inte med gott samvete räkna med den veckan i somras då jag sträckläste 50 shades of grey-böckerna. 
 
Vi kollade på Limitless igår innan vi somnade. ALLTSÅ. Ibland önskar jag verkligen att jag bara kunde ta ett piller och -- bli supersmart. Väldigt frustrerande att ens tänka i dessa banor, men ibland ska man väl kunna tillåta sig att drömma bortom alla gränser. Å andra sidan så tror jag att man nog skulle vara mer nöjd med sin prestation när man har tänjt sina gränser och nivåer till max. Man vill det man vill, man kan det man kan och man gör det man gör, helt enkelt. Nu blev det flummigt. 
 
Nu ska jag försöka läsa ett kapitel till i Civilrätt, sen blir det matlagning, någonting jag sedan flytten insett svårigheten med. Jag kan räkna upp mina paradrätter på en hand; wok med nudlar, wok med ris, wok med kyckling, nudelsoppa & couscoussallad. Jag har pratat om att jag ska göra hemmagjorda köttbullar med potatismos sen vi kom hit men det har inte hänt än. Jag är inte jättedålig på matlagning egentligen men jag överlämnar det ansvaret på Ludvig, vi har en bra deal - jag sköter städningen, han sköter köket. Asbra tycker jag. 
 
bild från i somras på mig och världens bästa storasyster! 
 
PUSS
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: