flpa.blogg.se

mitt höstlov

Kategori: Allmänt

Helt plötsligt var lovet slut. Det känns ju faktiskt sådär, känns som att jag skulle vilja spendera hela dagen i sängen under täcket och låtsas som att jag inte finns, men jag tror att det är bättre om jag peppar mig själv lite. Självklart så kommer jag underfund med att jag har rätt mycket att stå i, både inför denna vecka och framöver. Varför har man alltid ångest efter lov? Undrar bara.

Mitt lov har i alla fall varit rätt lugnt. Har vinkat av majsan, kom på två dagar efter att nu är inte majsan hemma längre och fick världens breakdown men piggade upp mig lite senare. Jag har varit på besök i stockholm hos moa. har haft en trevlig spontanmiddag med fröken Frick, Eric och Helmer. Har sedan hjälpt mamma lite inför hennes galej vilket är det enda jag ser framemot just nu. Det var mitt lov kort och gott men jag kan säga att det var behövligt, även om jag var hemma hela veckan innan lovet med en jobbig hals var detta en bra recovery för mig. Hoppas jag känner mig något utvilad imorgon när jag kommer till skolan.

Det är fortfarande morgon, kanske ska ta och försöka sova lite till, bara för att mitt lov fortfarande är igång.

Puss lippan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: