flpa.blogg.se

sharing different heartbeats in one night

Kategori: Allmänt

Godkväll,

från att läst nästan en tredjedel av Candide övergick jag till Elsas mode och fastnade där i ca: 2 timmar. Jag är kär, även om det kanske inte är det mest läsvärda ur litterär synpunkt kommer denna ge mig lite feelgood känsla de närmaste veckorna. Får se till att inte läsa ut den allt för snabbt bara. Annars då, jo sedan senaste inlägget har jag hjälpt mamma med lite tvätt, skrivit klart en engelskauppgift, plockat in all disk i diskmaskinen, satt på diskmaskinen, läst lite mer candide och fixat ordning i mitt rum. Jag har en förmåga att kasta alla kläder på min stol tills berget på stolen inte längre kan stå rakt utan tippar åt sidan vilket resulterar sig i att allting hamnar på golvet. Detta tog jag hand om idag i hopp om att mamma inte ska komma hem och börja tjata. Jag tycker om min mamma jättemycket men hon är väldigt duktig på att tjata, som alla andra mammor förmodar jag.

Jag är just nu ensam hemma efter att fia lämnade mig för jobbet och ja, de andra är där de alltid brukar vara. Men jag funderar över att lägga fram ett förslag lite snyggt när de kommer hem. Fick väldigt stor lust att dra upp till Stockholm innan jul och julhandla lite. Åka upp fredag, ta det lugnt på kvällen, kanske gå ut och äta, sova gott i en skön säng och sedan spendera lördagen på stan. Kanske på söder i de lite lugnare kvarteren. Tomrummet på mitt konto har gjort mina resor lite beränsade men om jag håller mig inom den ramen så borde det gå. I'll keep you posted.

För att avsluta mitt lov på ett skönt sätt ska jag nog ta och sätta på en mysig rulle efter middagen, bara för att känna att livet verkligen inte är så jobbigt som det kan kännas vissa dagar. Jag ska även fortsätta läsa Elsas Mode, såklart och hoppas på att boken får mig att vara positiv inför skolstarten både ikväll och imorgon när jag går upp med tuppen. Sådärja, ännu ett inlägg. Det är märkligt vad lediga dagar framför datorn kan göra.

Ha en trevlig kväll!

Puss lippan


finns inga ord för hur fula vi är.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: